Glam..Glow..Sparkle

Glam..Glow..Sparkle
Glam..Glow..Sparkle

15 Ocak 2015 Perşembe

2014 SIGMA BLACK FRIDAY ALIŞVERİŞİ - DETAYLAR & TAVSİYELER & YARDIM

  Herkese merhaba! :)


 Bugün uzun zamandır kafamda tasarladığım bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

Baştan uyarmak isterim ki hem uzun hem de bol fotoğraflı bir yazı olacak :)

Biliyorsunuz ya da duymuşsunuzdur ki her sene Sigma Beauty Kasım ayının son haftasında takribi 22'sinden sonraki belirli iki gün süre için, tüm dünyaya ücretsiz kargo seçeneği sunuyor. Bu fırsat benim gibi makyaj fırçasına oldukça düşkün kişiler için bulunmaz nimet. Özellikle yurdumuz sınırları içerisinde MAC ve diğer Highend markaların fırçalarının ne kadar fahiş fiyatlara satıldığını göz önüne alırsak, Sigma makyaj fırçalarını online olarak, ve direk kendi sitelerinden satıldığı fiyatlarıyla ücretsiz kargo seçeneği ile almak gerçekten çok avantajlı oluyor.

Adım adım gitmek istiyorum. Neler yaşadım? Neler deneyimledim, sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle ben, Sigma Beauty sitesini oldukça güvenli buluyorum, 2011 yılından beri her sene, senede bir kere, -ilk yaptığım alışveriş black friday kampanyası dışında olarak- alışveriş yapıyorum.

Fırçaların kalitesinden bahsetmek istemiyorum zira MAC ile aynı kalitede olduğunu birçok başka bloggerdan da duymuşsunuzdur. 2011'de satın aldığım ve şurada yazısını yazdığım seti hala ilk günkü gibi kullanabiliyorum.

Ben tembel bir insanım. "Bu kadar çok makyaj fırçasına ne gerek var?" diyebilirsiniz. İşte burada tembelliğim devreye giriyor. Çünkü zırt pırt fırça yıkamak istemiyorum. Takribi ayda bir kere yaklaşık 2 saatimi vererek tüm fırçalarımı yıkıyorum. O kadar :) Bu yüzden bu kadar çok fırça alışverişi yapıyorum açıkçası. E tamam biraz da sevdiğim için :)

Bu sene Sigma'nın Black Friday kampanyası 27-28 Kasım'da idi. Ben nerdeyse 1 hafta öncesinden, alacağım fırçaları kenara not etmiştim. Dolayısıyla 27 Kasım sabahı iş yerinde mesaiye başlamadan evvel alışverişimi yaptım, bitirdim :)

Alışverişi bitirdikten sonra ödeme esnasında Sigma Beauty'nin verdiği kupon kodunu ilgili yere yazarak ücretsiz kargo seçeneğini seçmiş oluyorsunuz. Ürünleriniz kayıtlı ama takipsiz posta ile geliyor.

Ben kendilerine mesaj olarak her defasında "Artistic Brushes" yazmalarını rica ediyorum, kutu üzerine. Biliyorsunuz ki gümrük sorunları sebebiyle, gümrük çalışanları sağolsunlar "Kozmetik" yazan herhangi birşey gördüklerinde pakete atom bombası muamelesi yapıyorlar. Gerçi üzerinde kozmetik yazdığı ve hatta içerisinde kozmetik olduğu halde birçok kargosu sağ salim gelen insanlar da var, okuyorum, görüyorum. Ama gene de bu bir risk! Göze alıp almamak size kalmış :)

Ben almıyorum :) Bir kere almıştım, o sağ salim geldi, ama onu başka bir yazıda anlatmak isterim.

 Ben bu alışverişimde: 
                                     F25 : Tapered Face: 33 $, F10: Powder/Blush :24 $ 
                ve  Color Pop Brush Kit: 29 $ürünlerini satın aldım Toplamda 86 $ tuttu.


Burada önemli olan nokta, 100 $ sınırını geçmemek değil. Sınır 75 Euro aslında ve 75 Euro 100 dolara denk gelmiyor. Kur çevirici ile hesaplattığınızda mesela az önce hesaplattım: 87.62 $ çıktı!!

Siz "aman 100 $ sınır, ben 95 dolarlık alışveriş yaptım, niye takıldı bu gümrüğe" diye soruyorsanız işte cevabı bu.

75 Euro'ya denk gelen o gün için kaç dolar ise aslında gümrükten vergi ödemeden ürününüzün geçebileceği sınır o.

Ben mesela 25 Aralık'ta kur çeviriciye bakmıştım, o sırada 75 euro: 91-92 dolar ediyordu. Ki gene de kendi kendime "E be cadı, e be cadı keşke bir fırçayı almasaydın" diye dövünüyordum.

Sonuç olarak ben hiçbir vergi, ekstra ücret ödemeden fırçalarıma kavuştum. 29 Aralık'ta!

Gelelim diğer önemli konuya: BEKLEME SÜRESİ..

İşte bu kısım biraz sıkıntılı, öncelikle fırçalarınızı Sigma, takipsiz ama kayıtlı posta ile yolladığından fırçalarınız onların binasından ayrıldıktan bizim ülkeye girene kadar takip imkanı yok. Bu da takribi fırçalarınızdan bir 7-21 gün arası haber alamayacaksınız demek. Ben bu seferki alışverişimde en son 04 Aralık'da Sigma'nın verdiği takip kodunu kullanarak (beni Fedex'e yönlendirdi - Fedex gelip onların binasından ürünleri alıp götürüyormuş) ürünlerimin kontrolünü "In transit to destination Country" yani "Varış ülkesine doğru yolda" olarak gördüm. Görüş o görüş tam 23 gün o durum hiç güncellenmedi.

Ben başladım, Fedexi taciz etmeye, Sigma'ya mailler atmaya başladım. "Nerde? Ne zaman gelecek? Gelmezse paramı geri isterim bak? Tüketici hakları gak guk"...

Ben bu yabancı garibanların beynini yerken PTT'nin sayfasını da kontrole başladım. En sonunda 27 Aralık'da PTT'nin sayfasında benim ürünlerin yurdumuz sınırlarına girdiğini gördüm. Halay çekiyordum nerdeyse. O kadar sevindim.

Size bu aşamadaki tavsiyem sadece PTT'nin online kargo bölümünden ürünlerinizi takip etmeyin, bir de şu aşağıdaki linkten takip edin:


Bu yukarıda verdiğim linkte daha çabuk ve hızlı ve hatta daha detaylı sonuçlar çıkıyor. 27’sinde haberini aldığım ürünler, 29 Aralık sabahı saat 09.30’da kapımdaydı.

Bir alışverişi daha hasarsız bir şekilde böyle atlatmıştım.

Şimdi gelelim neler aldığıma, güzel ve eğlenceli kısım başlasın J


Öncelikle paket oldukça sağlam siyah bir karton kutu idi. Üzerine sağolsunlar, "Artistic Products" yazmışlar ama tutar 86 dolar olarak yazılmıştı. Yani siz onlara "fiyatı düşük gösterir misiniz?" deseniz bile göstermiyorlar o yüzden hiç uğraşmayın derim :) 


Şimdi içine bakalım :) Güzel bir kart karşıladı beni: "OMG! It's here!" :)
Hakikaten "Aman Tanrım, işte burda!" :)

Daha sonra içerisinden yaptığım alışverişte belli bir tutarı geçtiğim için bir fırça hediyesi çıktı. Genelde Sigma her sene bu hediye fırçayı E25  (MAC 217 muadili) seyahat boyu karıştırma fırçası olarak seçiyordu ama bu sefer bana E56 (far/krem far) fırçasının seyahat boyu geldi. Açıkçası hoşuma gitti çünkü en çok yaptığım makyaj her zaman söylediğim gibi göz makyajı! :)

Bir de aşağıda da görebileceğiniz üzere üzerinde "Beauty Delivery" yazan siyah bir zarf çıktı paketten.


Zarf içerisinde Sigma fırçalarının ve makyaj ürünlerinin olduğu bir broşür çıkıyor. Ama açıkçası kutunun bu kadar sağlam olması, paketlemenin bu kadar özenli yapılması, hediyesi, mesajları, kutunun içinin pespembe olmasıyla benden yine tam puan aldı Sigma :)


Aşağıda hediye olan seyahat boy E56 far fırçasını görebilirsiniz, keyifle kullanacağım. Çok sevdim. 

Gelelim esas aldıklarıma:

Color Pop Brush Kit: İçerisinde 3 adet seyahatlerde özellikle işinize yarayacak fırçaların seçildiği, seyahat/delux boy fırçalar var. Bu fırçalar da çok sevimli madeni/teneke bir silindir kap içerisinde geliyor. :)

Color Pop Brush Kit içerisinden :

E25: karıştırma (blending) fırçası
E55: far fırçası
F40: açılı allık/kontur fırçası 

çıkıyor. Bu üç fırça da bende 2şer 3er olan fırçalardandı aslında, ama hem göz makyajı çok yapan hem de fırça yıkamayı sevmeyen, üşenen, tembel bir insan olmamdan, hem de 29 $ vererek 3 adet fırçaya sahip olmak fikrinin aklıma yatmasından ötürü bu seti seçtim. Pişman değilim, kalitelerinde yumuşaklıklarında bir fark yok! Öneririm :)


Diğer aldığım iki fırça ise normal boyutlarda olan, Sigma'nın klasik siyah saplı fırçalarındandı. Bu iki fırçayı da çok şeker bir karton kutucuk içine yerleştirmişlerdi. Aşağıda görebilirsiniz:


Aldıklarım:

F25: Tapered Face (Konik Yüz Fırçası ??!?)
F10: Powder/Blush (Pudra/Allık Fırçası)

  
Bunlar bende olmayan ürünlerdi. Tapered face, uca doğru sivrilen bir yapıya sahip, yumuşacık. Yine kontur, allık uygulama amaçlı kullanacağım. Bu fırçanın tipi Real Techniques "Blush Brush" gibi.
Diğeri ise F10: yine pudra, allık fırçası. Bu da gerçekten yumuşacık ve çok güzel görünüyor. Ayıla bayıla kullanacağımı düşünüyorum :)


Boyutları da aşağıda görebilirsiniz, tam boy, MAC fırçalar gibi..
Sigma ile yine yüzüm güldü, seneye tekrar alışveriş yapacağım Black Friday zamanı :)



Sonuç olarak,
Yine birkaç şey önererek yazımı bitirmek istiyorum, zira buraya kadar okuduysanız çok çok teşekkür ederim :)

1) Fırça adedi olarak çok sayıda ve aynı fırçadan 2'den fazla almayın
2) 75 Euro limitine dikkat edin, 75 Euro = 100 $ DEĞİL, bunu unutmayın. Kur çeviriciden 75 Euro'ya denk gelen dolar tutarını hesaplayın ve o tutarın üzerine çıkmadan alışveriş yapın.
3) Firmaya paketinizin üzerine "Artistic Products" veya "Artistic Brushes" yazmalarını rica edin. 
4) Sabırlı olun, zira 29 Kasım'da Sigma Beauty kargoya verdi, 29 Aralık sabahı elime ulaştı kargom! 1 ay sürüyor gördüğünüz üzere. Özellikle Black Friday kampanyası sırasında online alışverişlerde çılgın indirimler ve ücretsiz kargolar olduğundan, alışverişler tavan yapıyor, kargoların elimize ulaşma süresi bu kadar uzuyor işte.
5) Kargonuzun içine hediye bile olsa ruj, far,yani kozmetik koydurmayın, gerekirse bunu da ödeme sırasında "Yorumlar" yazan kutucuğa yazın. İyilik yapıcam derken paketin  bilmeden gümrüğe takılmasına sebep oluyorlar:)

Tekrar okuduğunuz için teşekkür eder, mutlu online yurtdışı alışverişler dilerim :) Sağlıkla kullanalım cicilerimizi...

Sevgiler...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder